godmorgon!

Står och väntar på att Bonti ska öppna (Odenplan). jag ska lämna tillbaka vår Kronanvagn som det ju varit chassifel på. Första gången jag kom in led felet var det inga konstigheter, däremot tog det två (!!) veckor innan jag fick mitt nya chassi. Andra gången kom jag tillbaka med ett framhjul som vi inte kunde byta slang på pga inte fick upp bultarna. Detta skylldes först tillbaka på att det var vi som "skruvat för hårt åt fel håll". Men kom igen nu! Vi var två vuxna som försökt åt båda hållen. Det är ju inte raketforskning direkt
Tredje gången kom jag in med Chassit igen och fick genast frågan om vad jag gör för fel med vagnen, ungefär. För det måste ju vara mitt fel om det blir likadant två gånger. På fullaste allvar! När en kund kommer in med ett problem för 2a eller tredje gången så är det INTE den approachen man ska bemöta med. Man får i så fall undersöka saken, och visar det sig vara kundens fel, må så vara! Men det kan inte vara grundinställningen i en servicebutik. Två av tre gånger som jag gått in på Bonti med fel på produkt har jag blivit behandlat som "skurken" för att det är fel på produkten. Tillslut krävde jag att få prata direkt med Kronan, och fick på så sätt reda ut det hela ordentligt. Dom tog in chassit för kontroll medans jag fick ett lånechassi skickat till mig, de kontrollerade, ringde upp och gav mig sin bedömning. Det var fel på vagnen! Kronan har skött detta exemplariskt sen jag fick kontakt med dom, och jag önskar att jag köpt vagnen av dem från början och sluppit strul med Bonti. Strul är liksom det sista man behöver på sin föräldraledighet.
ojojoj, nu öppnar dom visst:)